woensdag 28 juli 2010

Love Parade


De ramp tijdens de Love Parade is nog maar net koud achter de rug of de kranten staan vol van toekomstige evenementen met hun beveiligingsaspecten.

Voor de organisatoren blijkbaar een stukje onzekerheid om maar te laten zien dat zij het wel degelijk goed voor elkaar willen hebben? In ieder geval is er, (ondanks het nog verse gespeculeer over de schuldvraag van de ramp), blijkbaar nu al grote onzekerheid over het überhaupt organiseren van grotere evenementen. Of hebben de organisatoren misschien toch een ongemakkelijk gevoel en knaagt hun geweten nu al?

Altijd brengen grote evenementen als deze grote risico’s met zich mee. Ondanks de goede, of minder goede bedoelingen blijft het feit dat je met enorme massa’s op een relatief klein aantal vierkante meters simpelweg de kans loopt dat er dingen mis gaan.

Een van de redenen waarom je mij dus nooit op een dergelijk evenement zult aantreffen. Of het nou een rotte appel is die de boel aansteekt en laat ontbranden in een massale vechtpartij, of dat een dubieuze organisatie fouten maakt bij de voorbereiding, het blijft een groot risico.

Gelukkig heb ik mijn eigen gezond verstand nog...

Rivella


Twee voor de prijs van 1!

Tenminste, dat stond op het bord bij een van Nederlands grootste grootgrutters met meer dan "1000" artikelen. De Rivella was in de aanbieding, en dit gold voor alle smaken, stond er nog eens apart bij vermeld. Toch maar even het bonnetje checken na het afreken...

Nee dus, we hebben er gewoon twee betaald! Wij terug, niet om het geld maar om het principe. De kassajuffer wees ons op de kleine lettertjes in de reclametekst: muv de green tea.... Hans Anders heeft er waarschijnlijk niet eens een bril voor!

Als we de winkel uitlopen denk ik, waarom zo klein? Alleen maar misleiding. Heeft de grootgrutter met meer dan 1000 artikelen wat te verbergen? Je zou het haast zeggen. Waarom niet gewoon er eerlijk voor uitkomen dat de aanbieding niet geldt voor de GREEN TEA- variant? Gedrukt in normale letters, desnoods nog groter, dikgedrukt, en onderstreept?

Misschien verkopen ze in dit geval nog wel veel meer van die rotzooi, en is de GREEN TEA niet aan te slepen.

Omgekeerde verkooplogica? Het zou kunnen, maar bij mij heeft dit soort reclamevoering geen enkel respect. Integendeel, ik vind het eerder een laffe daad van commerciële misleiding...

Maar gelukkig raakt het gedrag van de grootgrutter mij niet persoonlijk en geniet ik dubbel van mijn "te dure" Rivella.

Beter Gréén Tea, dan géén Tea...